Kirjoitettu: 28.06.2016

Kirjoittaja

Avainlippu Charmian mastoon

Kalustetukun oma tuotemerkki, Charmia, ja sen jatkuva kehittäminen on meille tärkeä osa-alue. Charmia-tuotemerkin lanseeraaminen oli meille iso askel, josta olemme aidosti ylpeitä.

Siksi Avainlippu-yhteisömerkin myöntäminen Charmia-perheellemme on meille kunnia-asia. Avainlippu-tunnuksen saaminen on vaatinut vuosien huolellisen pohjatyön, josta nyt on saatu virallinen todistus. Aiomme kantaa Avainlippua ylpeästi mukana toiminnassamme osoittaaksemme, että kotimaisuus ja paikallisuus ovat meille ja tuotemerkillemme kunnia-asia.

”Avainlippu-alkuperämerkin tavoitteena on kertoa tuotteen ja palvelun suomalaisesta alkuperästä sekä suomalaista työtä edistävästä vaikutuksesta. Käyttöoikeus voidaan myöntää yksilöidyille ja nimetyille palveluille tai niiden yhdistelmille, joiden kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia omakustannusarvosta”, merkin myöntävän Suomalaisen Työn Liiton sivuilla todetaan.

Charmia-tuotemerkki on lippulaivamme, jolla erotumme muista. Se, että Avainlippu-merkki tulee juuri sille, on kehitystyömme looginen seuraus. Aluksi tuotteeltamme puuttui nimi. Nyt nimellä on myös arvo. Charmia-laiva seilaa Avainlipun alla.

”Kotimaisuus on liiketoimintamme ydinaluetta. Euroopan mittakaavassa olemme kuitenkin pieni toimija, joten järkevintä on pysyä Suomessa ja keskittyä toimintaamme täällä”, Kalustetukun ketjupäällikkö Sami Rintamaa toteaa.

Kotimaisuuden hyödyntäminen on meille kilpailuvaltti. Kun voimme nivoa palvelumme ja tuotteemme paikallisesti ja rationaalisesti yhteen, pystymme pitämään hinnat kohtuullisina mutta laadun korkealla. Jatkossakin.